Tillbaka till vardagen

Sommaren börjar lida mot sitt slut och semestern är över för många. Min honey har i veckan återgått till arbetet efter 8 veckors ledighet och Emil har börjat dagis igen. Känns himla trist men samtidigt lite skönt att vara tillbaka i "vardagen" igen med dagis och regelbundna rutiner. Tidigare kvällar och måltider på relativt fasta tider. Lilla Alex är i en tjorvig period med sömnen nu och vi har haft många sömnlösa nätter senaste två veckorna, så tidigare kvällar är ett ont måste för att orka med dagarna, särskilt för honey som måste upp och jobba, ibland har jag tur och får sova en timme till. Emil är också i en sämre period gällande sömnen. Han har mycket fantasier och ser det ena trollet efter det andra, vaknar ofta på nätterna och är rädd,. För det mesta kommer han över till oss vilket innebär att han väcker Alex och Alex väcker honom och så slutar det med att alla sover sjukt dåligt. Men vi biter ihop och väntar på att "perioden" snart går över. Det är rart med barn som man brukar säga och sova får man göra i graven ;)
 
Har haft en helt underbar sommar med tanke på det väder vi haft. Väldigt många båtutflykter och bad i princip varje dag. Kan inte minnas sist jag badade såhär mycket. Så otroligt härligt!
 
Vi har förutom sol och bad även fortsatt projekt renovering av diverse saker på huset, bland annat takbyte. Så nu har vi ett nytt tak på huset och ett färdigmålat garage. Skönt att kunna sätta punkt på det där garageprojektet, bara lite småfix kvar med stuprännor och någon ynka vägg i carporten som ska målas.
 
I höst fortsätter husfixet med bland annat en vedbod som ska byggas.. han är så flitig min karl ♥
 
Har tänkt blogga lite mer specifika inlägg här så småningom så jag kan lägga upp bilder till varje inlägg istället för alla i ett.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0