Stanna tiden

Alltså redan nio dagar sen jag skrev här sist. Vart tar tiden vägen egentligen?! Helt uppenbart att man som småbarnsförälder inte har så mycket tid till övers. Blir betydligt mindre skrivet här denna mammaledighet jämfört med första. Fotar knappt något heller och det måste jag försöka bli bättre på, särskilt bilder på Alex, för hans utveckling får man ju inte tillbaka och man glömmer så fort och då är det bra med bilder att titta tillbaka på. :)
 
Ja vad har hänt sen sist då? Vi har haft dop för älskade lilltrollet, hunnit med en miniförkylning därefter då Alex hade feber endast en dag som han sov sig igenom och även sov bort värsta sjukan. Nu är han bara lite småsnorig men inte alls direkt märkbart. Själv har jag haft ont i halsen, varit snorig och känt mig sjuk i kroppen, men nu har det värsta gett sig.
 
Ska blogga mer om dopet i ett annat inlägg när jag hämtat lite bilder hos Emme.
 
Dennis har fyllt nio år så vi har kalasat för fullt och firat honom. Stora killen som bara var 4 år när jag träffade Christer. ♥
 
 
Mums med marängtårta och äggkräm mellan!!
 
Emil bokstavligen äälskar "sin skola" som han säger,, han vill dit varje dag nu och tjatar nästan direkt vi stigit upp. Idag när han var ledig så sa han att han skuille till skolan och blev så besviken då jag sa att det är helg nu och att det blir skola nästa vecka. Men då kom extramorfar Jan som en räddande ängel och hämtade honom så han fick följa med honom några timmar för lite kvalitetstid och han hade så roligt så han ville inte alls fara hem, Jan fick muta honom med godis för att han skulle vilja följa med hem. ;) Han har pratat om att Jan ska hämta honom sen förra veckan så idag tyckte Jan att det var dags. Så roligt när Emil uppskattar sina nära och kära så mycket och säkert speciellt för honom att få fara iväg ensam för han är väldigt noga och bestämd med att "mamma stanna hemma!!". Vårat stora gotroll ♥
 
 
Läser saga för lillebror som bestämt skulle sova i hans säng ♥
 

De där inläggen om sommaren tar jag nån annan dag. Har varit vaken sen strax efter 5 så jag känner att ögonlocken snart ramlar ner. Honey har redan somnat här bredvid mig på soffan. ;)
 
Avslutar med ett par bilder på minsta lillhjärtat.
 
Anonym
2014-09-01 @ 09:35:35

Tårtan var sjukt god!! :) De är så jäkla fränt att Alex har blåa ögon, man ser de ju bara mer o mer nu! :)

Anonym
2014-09-01 @ 09:36:02

Kommentaren var från mig, mitt namn kom ej med :P

Emelie Larsson
2014-09-01 @ 09:36:25
URL: http://creamcake.blogg.se/

haha vafan! igen :D

Svar: Så bra att den var god! :) ja det är himla fränt när vi båda har bruna ögon :)
Martina

Emelie Larsson
2014-09-06 @ 09:59:38
URL: http://creamcake.blogg.se/

Ja jävligt fränt!! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0