Två arbetsveckor har gått

Och nu är jag ledig fem dagar framåt.
 
Har varit en intensiv start, jobbat både extrapass och dubbelpass så att jag nu fick fem dagar sammanhängande ledighet. Det tackar man ju inte nej till. Skulle egentligen jobbat idag och imorgon men istället jobbade jag 07-22 i tisdags. Det kändes i både kropp och knopp när jag klockan 22 på tisdagkväll promenerade hemåt. Full rulle hade det dessutom varit. Men nu är jag ledig så nu ska jag njuta allt vad jag kan.
 
Och det är ju det som är så otroligt skönt med att jobba och inte längre vara mammaledighet. Jag NJUTER av min fritid. På riktigt. Jag älskar att gå till jobbet, arbeta mina timmar och sen med lyckliga steg promenera till dagis för att hämta Lillhjärtat och sen gå hem och bara njuta av vår tid tillsammans innan det blir kväll och dags att krypa ner i sängen igen tillsammans. Det var verkligen välbehövligt för mig att börja jobba. Jag mår så himla bra, känner mig så otroligt glad hela tiden och jag uppskattar min ledighet på ett helt annat sätt.
 
Jag förstår verkligen inte hur man inte kan vilja jobba. De som går arbetslösa år efter år och helt enkelt inte vill få tag på ett jobb. Det går inte in i mitt huvud hur man kan vilja leva så. Jag blir olycklig bara av tanken.
 
Hur som helst. Jag är lyckligare än någonsin, älskar min familj och uppskattar livet så otroligt mycket mer än tidigare. ♥
 
 
Trött sköterska efter tisdagens dubbelpass.
emme
2013-02-07 @ 17:42:51
URL: http://creamcake.blogg.se

Åh vad jag blev glad av att läsa det här inlägget sis!! :) <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0