Det där lilla extra som gör lyckan så stor

Haft en underbar natt, sovit som en riktig prinsessa bredvid den underbaraste människan som finns. Som alltid ställer upp, kramar om mig stenhårt när jag behöver det som mest och ger mig all kärlek i världen. En kram kan göra så mycket. Närhet när den är som bäst, den ger allt det där som saknas inom en bara av en kram. All braig energi bara flödar inom en. Jag älskar den känslan

Idag är jag ledig, precis som igår. Och trots att jag bestämt mig för att det skulle bli en riktigt deppig dag igår så blev det inte det. Bara för att jag tillät mig att det skulle få vara det. Det blev faktiskt en riktigt bra dag, trots allt. Tog en promenad och fika med goaste kussen Susanne. En av dom som får mig att skratta glatt och högljutt för typ ingenting, ett sådär riktigt äkta skratt som värmer i hela ens själ och gör att energin åker från botten till max. Ett av mina lyckopiller. Och mitt i allt jyrande, svamlande, skrattande och tokigt vi har för oss har vi riktigt djupa samtal. Vi är på samma våglängd, delar samma tankar och kan prata om sånt man inte kan prata om med vem som hellst. Vi förstår varandra så bra. Betydelsefullt.

Efter promenaden blev det ridlektion för Andreas Hesse och det gick grymt bra. Fick så mycket träningstips och idéer på övningar, så nu vet jag verkligen vad jag ska träna på här framöver. Pinken skötte sig utmärkt och jag kunde lämna ridhuset med en lyckokänsla, en sådär bra känsla man har efter ett riktigt lyckat ridpass. Det som gör att ridningen är så givande.

Så idag minns jag gårdagen med ett leende på läpparna, är lycklig, älskar mig själv, mår bra och är kär och galen som aldrig förr.


Nu ska jag kila ner och måla väggar... PINK!
Angelika
2010-09-22 @ 10:19:04
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

okej :) Du får säga om dom vart goda sen- Jag är så jäkla sugen så jag håller på att sprängas, haha. men bakar jag nu så äter jag upp allt på en gång ;-)

Susanne
2010-09-25 @ 11:46:25

Men åååå.... nu blev jag rörd än en gång :) Tack så mycket för de fina orden, goaste Martina. Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Så som du känner, så känner jag också. Precis så där :) Du är också ett av mina lyckopiller kära kussis. Jag blir glad bara jag ser dig eller hör din röst. Skönt att kunna skratta med dig så tårarna kommer men på samma gång kunna skifta till att vara allvarliga och ha riktigt givande samtal med varandra. Det är guld värt! <3 Stor kram från storkussen som ibland känner sig som en lillkussekläppis haha ;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0