En god natts sömn

Att det är härligt att vara tillbaka i stallet. Går inte att beskriva i ord vilken känsla man får när man kliver in genom stalldörrarna och möts av den ljuvliga hästdoften i dörröppningen och det lugn som infinner sig där. Det är verkligen balsam för själen att bara vara där och pyssla med hästarna. Rensa tankarna samtidigt som man mockar, gör i ordning mat, sopar stallgången och allt annat som behöver göras. Sen när man är ute i ridhuset och arbetar med hästen är det de enda man fokuserar på. Den bästa terapin man kan få. Kommer aldrig kunna slita mig från hästlivet och den glädje och lycka det tillför en. I Love it ♥

Sovit till tio idag och man undrar när man vaknar om det är bra eller dåligt?! Försökte intala mig själv med att det måste ha varit behövligt så att inte ångesten om att man sovit bort halva dan skulle krypa fram. Nåväl, jag är rejält utvilad och ledig hela dan. Hoppas bara jag inte är vaken halva natten bara därför och sen ska upp sex imorgonbitti..!

Helgen har spenderats i sann familjeanda och vi har hunnit med massor. Allt från stall, badhus, middag på kina tillsammans med Sandra och hennes familj till kalasande och filmmys. Såg filmen Law abiding Citizen igår, grymt bra film som jag varmt kan rekommendera vidare till alla som inte sett den!

Nu ska jag ta och hänga upp tvätten som ligger och väntar i maskinen och sen bege mig till stallet för ett ordentligt ridpass med finaste Pinken. Därefter blir det en snabbsväng med honey till Haparanda och Ikea :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0