En liten krångelmage

23 grader varmt idag och vi har inte ens varit ut genom dörren. Lilla älskade goAlex har så himla besvärligt med sin mage. Han har inte varit nöjd många minuter under sin vakna tid idag och knappt sovit något, bara några kortare stunder. Vet snart inte vad jag ska göra för det är såhär av och till var och varannan dag. 

• Försökt tänka på vad jag äter och undvika sånt som ger magknip. 
• Ger både sempers magdroppar och minifom varje dag, men tycker inte det gör så stor skillnad. 
• Är noga med att rapa honom varje gång han ätit.
• Har provat pysventiler som är jättebra då hans mage är uppblåst hela tiden och han pruttar jämt och ständigt. Kommer ut massor av luft och bajs med pysventilen, men känns inte som att det är så sunt att hålla på med den varenda dag. Magen både känns och låter som ett kolsyrat hav och det bubblar och lever om ordentligt. 
• Försöker massera regelbundet, men då det är som värst får han nästan panik  av minsta lilla beröring på magen. När jag väl får massera kommer det ut massor av pruttar.

Just nu känns det som att jag bara vill sluta äta helt för att han ska slippa magknip, får knappt någon tid för Emil när Alex har det så besvärligt och behöver mig så mkt. Ska prova undvika mjölkprodukter och se om det blir något bättre för hans mage är verkligen som en uppblåst mjölkmage. Hoppas det ger sig snart, för båda mina små killars skull. 


Älskade lillhjärta ❤️
Marie
2014-05-26 @ 18:32:47

Uscha då! Låter som kolik, Jonte hade de i tre månader, ingenting hjälpte. Han sov bara korta stunder på dagen o Max tre timmar i sträck på natten :/ så det finns nog tyvärr inte så mycke mer du kan göra, än vad du redan har gjort/gör. Bara att fortsätta att få ut luften ur magen, sen är de bara att härda ut, tyvärr! :/ de går över tillslut, fast väntan känns lång. Hoppas de inte varar allt för länge :) Sköt om er! Kram

Svar: Ja det verkar vara kolik han har. Himla jobbigt! Mest för hans skull då han är så bekymrad hela tiden, man vill ju att de ska må bra. Men nu har jag avstått från mjölk i en vecka och han har sovit två nätter fem timmar i streck, samt att han är nöjdare på dagen. Det är dock inte helt bra, men skönt att mjölkfri kost hjälper lite grann iaf :) får hoppas det går över efter 3 mån, då är det isf inte länge kvar :)
Martina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0