Jobbhelg

Tvådagarsledigheten går som vanligt lika fort, så nu är det dags att spendera helgen på jobbet igen. Tanken idag innan jag börjar var att baka inför Emils tvåårskalas nästa fredag, men vad jag än tänkte göra så saknades någon ingrediens. Hopplöst! Kände verkligen inte för att åka och handla så jag får lov att baka en annan dag istället.
 
När baksuget fick läggas åt sidan blev jag toksugen på broccoligratäng som självklart då fick bli dagens lunch. Och guu så gott det var. Broccoli, skinka, tomater, ägg, creme fraiche, salt, rosted garlic, cheddarost och västerbottensost. In i ugnen på 225 grader ca en halvtimme. Enkelt men otroligt smakrikt!
 
 
Ska försöka vila ett par minuter nu innan jag måste göra mig klar och halka iväg till jobbet (är som en isbana på vägarna, tack och lov att jag slipper ta bilen). Har haft sjukt med huvudvärk sen igår. La mig i sängen med hemsk huvudvärk och vaknade med samma. Känns ändå som att jag kan genomlida dagen, men skönt i huvudet är det inte. Var på massage i onsdags för att få loss lite spänningar i axlar och nacke, men det verkar inte ha löst mitt spänningshuvudvärkproblem. Får helt enkelt knapra panodil några dagar till.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0