Årets sista stalljour

Fjärde advent idag och helgens stalljour är nu över. Skönt.

Känner mig sliten, gnällig, rejält trött och helt tömd på energi. Jour med massor av snö och minusgrader tär på kroppen och tålamodet blir kort. Stackars älskling som får stå ut med ett irriterande monster här hemma. Precis så som jag känner mig.. ;) Nej, skämt å sido. Det har faktiskt varit en mysig helg, som det alltid är i stallet. Får ett rus av välbefinnande varje morgon då man fodrar, släpper ut hästarna, gör iordning mat, hö och fixar rent och fint i boxarna innan det är dags att ta in dem igen. Stallet och hästarna är min terapi, mitt lyckocenter och en av de platser som får mig att må bäst. Skönt slut i kroppen. Mocka dynga och fylla höpåsar med isfruset hösilage som väger ton, tar ut sin rätt i armar, ben och rygg. Helgens träningspass avklarat med andra ord.

Och på hemmaplan har det varit full rulle. Älskling och grabbarna har hunnit hämta julgranen som vi tagit in och snart ska pynta, eller med närmare eftertanke får det nog bli en annan kväll. Njutit av en god tacopaj igår och grillad kyckligfilé med strips tillsammans med ett gott glas rött till idag. Två grymt goda middagar som dessutom blev tio gånger godare när man spenderat hela dagen i stallet med aktiviteter non-stop så man är mer eller mindre vrålhungrig när man kommer hem. Njuter av varje tugga. Särskilt då jag har världens bästa älskling som är helt sinnessjukt duktig på att laga mat.

Igår fick vi äntligen sålt hondan, vilket vi knappast hade räknat med innan jul. Skönt att ha den ur världen, då den mesta tiden bara stått och blivit en stor snöhög när den används så sällan. Härligt!


Sådana här sötingar har man spenderat dagarna med i helgen...


 

Marias nya pärla. Ett treårigt sto från Tyskland. Fick spendera förmiddagarna inomhus och hålla mig sällskap då hon inte riktigt är van kylan här uppe ännu. Inte mig emot.. sockersöt ♥


Och så har man blivit överfallen av de busigaste vildingarna i hela stallet. Två små hyperenergiska men självklart riktigt söta kattungar. Vad vore stallet utan dom?!

 

Nu ska jag ta mig en varm dusch innan jag myser ner mig i soffan med världens bästa älskling och få njuta av den lovade ryggmassagen... ;)

Angelika
2010-12-27 @ 21:26:46
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Den 10 Januari är jag då död om jag inte fått föda. Så jag hoppas för min egen skull att du INTE är synsk ;) jag är så less och det gör så ont just nu, så nää jag vill att den ska komma nu.. nästan =P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0