Helgjobb och barnmässa

I helgen har det stått helgjobb på agendan. Första helgjobbet på väldigt väldigt länge.
 
Nu känns det verkligen som att vardagen har kommit tillbaka ordentligt. Och jag trivs. Jag trivs riktigt bra. Det är så himla roligt att gå till jobbet, sluta för dagen, hämta Emil, ha kvällsmys, sova, vakna och gå till jobbet igen. Och när den lediga dagen kommer är det så himla roligt det med. Då njuter jag allt vad jag kan och tar tillvara på varje minut tillsammans med lillhjärtat. Vi har morgonmys i flera timmar. Äter frukost, ser på Astrid Lindgren filmer, är ute och leker i snön och bara tar dagen som den kommer. Inte den minsta stress över att måsta hinna med så mycket som möjligt för att det är jobb dan därpå. För en gångs skull känns det som att det är lika roligt att vara på jobbet som att vara hemma. Jag uppskattar verkligen livet på ett helt annat sätt nu känns det som.
 
I helgen har det även varit barnmässa. Fredag till söndag har Folkets hus varit fullt med roliga aktiviteter för barnen, shopping, pyssel och olika uppträdanden. Riktigt bra mässa och särskilt när det var så anpassat för barnen. De kunde leka fritt och det fanns något för alla. Emil har hunnit med en sväng där under helgens alla dagar. Han har varit helt tokvild där, busat och sprungit och tittat på allt som fanns överallt. Varit på skattjakt och fått en skymt av Anki och pytte. En spännande miljö för honom var det. :)
 
Och nu har lillhjärtats första kindtand spruckit igenom. Äntligen kan jag säga! Lös i magen av och till, massor av dregglande och tuggande på fingrarna, ätit sämre senaste veckan och en febrig natt natten mot söndag - så var tanden framme. Kan inte alla tänder bara komma upp på en och samma gång så slipper man den långa jobbiga tandsprickningsperioden om och om igen?! Nåväl, nu är det säkert lugnt ett tag innan nästa tand ska fram. Bara ladda om!
 
Nu ska jag ta mig en dusch och sen ha mys med honey innan det blir dags att sova. Imorgon står det ledig dag på schemat. Mys ♥
 
 
En bild från förra helgens skotertur. Emil tyckte det var så mysigt där i pulkan så han somnade efter bara några minuter.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0