Projekt - Babysitter

Äntligen är mitt lilla projekt klar - babysittern! Har helt bytt tyg till ett vaxdukstyg som lätt går att torka av, gjort en ny "bygel" eller vad man nu ska kalla det som håller lille på plats i sittern, samt att Christer har sprayat hela ramen svart.



Lillhjärtat får provsitta, trots att han börjar vara i största laget.
Bandet till knäppningen lät jag vara lite längre då det blev en perfekt tuggleksak att sysselsätta sig med.

Kom på när vi just tagit isär hela babysittern i smådelar att jag inte tagit någon före bild och det kändes inte riktigt lockande att sätta ihop den bara för det, så tyvärr har jag ingen bra före bild. Och eftersom tyget varit så dåligt och trasigt har jag inte velat ha honom i den, så bilderna är därför näst intill obefintliga. Endast den här bilden nedan då han satt i den första gången hos mamma finns till förfogande, men sittern är som ni ser övertäckt av en sjal så man ser inte så mycket ändå. Hur som helst. Tyget var trasigt där han skulle ha fötterna, bygeln/bandet som håller honom på plats var väldigt klent och självaste ramen var vit och hade tappat färgen på många ställen så den såg rostig ut. Med andra ord - i stort behov av en renovering.




Lillplutten. Bara tre månader gammal ♥

Den har hängt med länge då jag och mina kära systrar har suttit i den när vi var små och jag tycker de äldre modellerna har mycket mer "gung" än de nyare, så jag gjorde mig gärna besväret att fixa till den. :)
Jenny
2012-05-15 @ 12:45:18
URL: http://harmonyinlife.blogg.se/

Vad fin den blev :)

Angelika
2012-05-17 @ 21:30:59
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Skit snyggt! Vilken smart ide =)

Martina
2012-05-17 @ 22:00:13
URL: http://mslarsson.blogg.se/

Tack :) Ja, det var lite trixigt och jag är egentligen inget fan av att sy då det alltid blir snett, även i detta fall. ;) Men kändes dumt att kasta bort den då den så enkelt kunde rustas upp. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0