DH

Såg klart sjunde säsongen av Desperate Housewives förra veckan och jag har redan abstinens! Och det lär ju dröja flera månader innan man kan få tag på hela säsong åtta eftersom bara halva har gått på tv än så länge. Seriens sista säsong. Nåväl. Antar att den som väntar på nåt gott...

Har ju visseligen två andra serier att fördriva tiden med här hemma tills dess och saker att göra i huset finns det gott om. Här blir ju stökigt efter bara några timmar så städa får man göra varje dag. Och för att inte tala om tvätta! Har nog aldrig varit med om att tvätta så mycket i mitt liv som jag gör nu. Tvättmaskinen går varm i princip varje dag. Likaså diskmaskinen. Tack gud för att det finns en sådan i huset!

Så med facit i hand kanske det var lika bra att den där säsongen dröjer några månader. Har en lååång lista på saker som behöver göras..


* Städa kyl och frys
* Röja i skåp och lådor
* Rensa ut för små kläder från Dennis garderob
* Städa förråd x 2. Jag vet - IGEN (Känns som att det var nyss jag gjorde det men av någon anledning är det lätt att dumpa grejer i ett luftigt och välstädat förråd - med andra ord: Man kommer snart inte in där längre!)
* Vardagliga städningen av huset (Dammtorka, dammsuga och skura)
* Baka - Det ekar i fikalådan i frysen

Och förutom allt detta ska det dagligen lagas mat, bäddas i sängar, diskas, tvättas. Emil ska äta, bytas blöja på och vill ha mammas uppmärksamhet mer än hälften av dagens alla timmar - vilket är prio ett och anledningen till att jag faktiskt är hemma och inte på jobbet. Man kan inte skämma bort en bebis för mycket med kärlek och närhet.

Den där träningen jag bokar in mig på något pass i veckan är det bästa som finns.

Varannan vecka är allt faktiskt lite lättare även om varje vecka har sin charm på sitt sätt. Men jag har fått lära mig att man inte kan ha ett kliniskt rent hem och tvingats blunda för röran som befinner sig mitt framför ögonen var och varannan dag. Det är inte alltid så lätt med tanke på att jag kommer från en lägenhet där jag bara haft mig själv att städa upp efter till ett stort hus med fyra andra medlemmar, varav tre barn. Ja nu ett fjärde, vårt tillsammans. Älskade Emil ♥ Och det är minsann ingen lätt match när man är van att få ha allt i sin ordning. Lyckligtvis vinner kärleken över alla motgångar och jobbigheter. Det får en att orka kämpa och se allt från den ljusare sidan ♥

Nu ska jag pussa lite på min lilla älskling som vaknat till liv från en powernap här på soffan och sen inta lite lunch med honey som precis kommit hem från jobbet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0