Pigg.nu

Har fått sova en HEL natt! Förstår ni vilken känsla. Fick mig en chock när jag vaknade av att lillhjärtat låg och tjoade i SIN säng kvart i sex imorse. Jag blev faktiskt så chockad att jag bara klev upp på en gång och började klä på mig och glömde bort att han faktiskt kanske var hungrig och ville ha mat. Kom på mig själv när honey frågade vart jag ska. Kliva upp med lillhjärtat svarade jag, samtidigt som jag kom på att han förmodligen är hungrig och vill äta och det ju faktiskt är mysigare och skönare att ligga kvar i sängen och amma honom där. Och mysigt var det allt, samtidigt som jag var så glad så jag bara ville kliva upp.

Var så exalterad över att jag fått sova hela natten och att han sovit hela natten i sin egen säng att jag sen när han ätit klart steg upp med pigga steg, bytte hans blöja och gjorde frukost med ett stort leende i hela ansiktet. Ni som alltid får sova varje natt anar inte hur ljuvligt så många timmar av sammanhängande sömn känns efter sex månader av avbruten sömn natt efter natt och samtidigt måsta kliva upp i ottan! Känner mig som en ny människa!


Hoppas att han håller på att sova bort nattmålen nu. Han somnade klockan sju och åt igen när vi la oss runt elvasnåret igårkväll, la därefter ner honom i hans säng igen, där han sen sovit hela natten. Otroligt nog! Men oavsett om det bara var en engångsföreteelse så kommer jag leva på den här känslan länge!




Älskade hjärtisen med tutten i mun, plötsligt händer det ♥
Angelika
2012-04-26 @ 13:14:49
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Då får man ju säga Grattis! Visst är det skönt :)

Ellenor vaknar ju titt som tätt fortfarande om nätterna. Fast inte pga ätning, utan att tutten inte är i munnen ;) Hoppas det håller i sig så du får börja ta igen förlorad sömn.. :)

Jenny
2012-04-26 @ 16:06:36
URL: http://harmonyinlife.blogg.se/

Åhh vad skönt! Helt sjukt hur mycket jag längtar tills jag får sova en hel natt :) förstår om du blev förvånad när du såg vad klockan var!

Martina
2012-04-28 @ 09:46:46
URL: http://mslarsson.blogg.se/

Det var riktigt riktigt skönt! Dock var det bara en engångsföreteelse för de två senaste nätterna har han vaknat 2-3 ggr som vanligt igen. ;) Men jag njuter på den engångsföreteelsen ett tag till. ;)

Angelika det där med tappa tutten är jag ju iaf botad från då han inte är brydd om tutten annat än enstaka gånger och till lek. :) Hoppas hon lär sig somna av sig självt snart så du får sova :)

Angelika
2012-04-29 @ 15:26:33
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Nog kanske hon skulle somna av sig själv igen om jag lät henne ligga och gråta en stund. Men det klarar inte mitt mammahjärta av. Jag vaknar direkt hon låter och går dit direkt.. Är ju det man är till för ;)

Martina
2012-04-29 @ 21:42:54
URL: http://mslarsson.blogg.se/

Förstår det. Mammahjärtat är inte alltid så starkt.. Speciellt inte när det är ledsna gohjärtan ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0