Påskjour

Då var sista stalljouren över innan sommaren och den har gått i en rasande fart. Härligt. Har haft riktigt tur med vädret, strålande sol hela helgen så jag har passat på att steka i solen ordentligt mellan allt stallgöra.

Och kameran har fått vara med på ett litet hörn under helgens dagar.. Inleder med stallet..




Passade på att snabbfota min snygging till stalledräng. ;)
Han är för underbar.



Och påsken börjar lida mot sitt slut. Har haft en minst sagt trevlig påsk med ett matintag som heter duga. Eftersom vi varit bunden till stallet både fredagen och lördagen har vi spenderat vår lediga tid hos mamma, där det bjudits på mat både till lunch och middag båda dagarna med massor av godis och gotta emellanåt. Men förbannat vad gott allt varit. Påskbuffé, grillade hamburgare, grillad lax med potatis, romsås och klådda, hemmalagad pizza, påsktårta och cheesecake är det som stått på menyn under dagarna. Magen är mättad för en vecka framåt, minst.



Påsklunch och bus i solen hos mamma


Påskdagen idag har såklart bestått av stek i solen, från morgon till sen eftermiddag då vi skulle bege oss till Kälsjärv på middag hos svärföräldrarna, där vi återigen blev bortskämda med god mat och fika. Och stekt i solen kan jag lova att jag blivit idag, ser ut som en riktigt röd kräfta. Hoppas nästan det är molnigt imorgon så huden får vila någon dag. Jobbar kvällspasset imorgon, kanske får passa på att göra något annat. Lutar mot en snabb luleåsväng. Återstår att se vad humöret och vädret känner för imorgon.


Nu ska jag hoppa in i duschen och kyla ner min brända kropp. Film står på schemat ikväll. Om vi nu lyckats hålla oss vakna vill säga. Vara vaken längre än till elva har verkligen varit svårt senaste tiden..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0