Söndagsmys

Då var helgen över igen. Tiden går som vanligt lika fort (det extraordinära samtalsämnet..)! Snart jul och planeringarna för allt har redan satts igång. Den vanliga julstressen och allt som hör till.. Festligheter och familjeträffar. Jobba, jobba inte.. Jag har i alla fall lagt ledigt under hela julhelgen det här året, ingen stalljour heller. Hoppas innerligt att det får bli så också med tanke på att jag haft både jobb och stalljour senaste två jular och varken hunnit med julfirande eller julfester. Så i år ska jag banne mig göra båda! Då jobbar jag ju i och för sig nyårshelgen. Inte för att det gör något, kan ha nyårsfirande ändå, bara i lite lugnare form..

I helgen har det varit både fest och familjemys. Fredagkvällen spenderades hos Ulrika S. från jobbet där det bjöds på massor av gott tilltugg med hembakt bröd, lättare buffé av småplock, oliver, ost och kex och såklart en god efterrätt på maten. Drack vin, drinkar och surrade om både det ena och det andra. Planerade inför vår kommande julfest 3-4 december som blir i luleå på Quality Hotel. Var först tänkt att vi skulle äta julbord och övernatta på Cape East i Haparanda, men då det var fullbokat fick vi tänka om. Och tror det kommer bli riktigt trevligt i Luleå med, finns ju lite fler och bättre utgångsställen där också. Något kul att se fram emot.

Lördagen var såklart lite segare med tanke på gårdagens dryckesintag, men det var bara att pressa sig upp, bege sig ut på en promenad ner till centrum med grabbarna i huset och sen mot stallet för hoppning med Marianne och Astrid. Och mitt i allt ridande dyker lillasyster Emelie och hennes Simon upp på läktarn i ridhuset och man blir sådär glatt överraskad så man utbrister i högan sky; "men alltså, va? Är NI här?!?!". ♥ Var ju nu nån månad sen man såg dom så det var ju riktigt kul. Måste passa på att umgås med min gosyrra nu medan de är uppe, då de åker ner igen nästa helg. Kanske får bli lite festligheter nästa helg också.. Troligen..!

Tillbaka till hoppningen som gick fint den här gången med. En riktigt rolig och utmanade bana med kluriga vinklar att planera för att komma in rätt på hindret och även hindret därefter också, insåg att man väldigt lätt hamnade snett om vinkeln blev helt fel och därmed hade lite tendens att kunna krascha in i hinder nr två. Så det gällde att vara skärpt och rida korrekta ridvägar (alltså därför det alltid är ett evigt tjatande om dom på lektionerna.. Men jag vet, dom ÄR viktiga). Det gick bra tillslut och jag blev riktigt taggad för att hoppa, sådär så man knappt kunde sluta. Och när Pinken var färdighoppad; han hade skött sig grymt bra - sådär bra så han gör allt korrekt och löser situationen superfint då jag strular till det, blev det en spontanhoppning på Malins häst Cosmos. Första gången jag red honom, en väldigt intressant och utmanande häst. Ska börja hoppa honom nu varje helg vi hoppar, så det ska bli riktigt kul! Alltid roligt och framförallt nyttigt att få känna lite på andra hästar emellanåt. Man lär sig mycket av det.

Idag har varit en riktigt soft dag. Pinken har vilat och vi har varit hos mamma och grattat Jan som fyllde år för nån vecka sen. Blev en hockeyresa i present som vi planerar tillsammans med honom här framöver. Blir nog kul.

Nu ska jag ta mig en dusch och sen mysa ner i soffan med en bra film, som först planerats med massa gott med chips, ostbågar och godis, men då vi nyss ätit tacos som var riktigt gott och jag är rejält proppmätt, får det nog bara bli ett glas Ramlösa! Betydligt nyttigare dessutom!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0