Nattliga Tankar

"Det gäller att ha mod att vara den man är, och inte tappa modet för att man är den man är."


Nattarbete innebär ibland sega minuter då man inte gör någonting alls. Klockan tickar långsammare och långsammare och tillslut känns det som att tiden står still. Men mitt i det långsamma får man tid att fundera en stund. Tid att fundera på sig själv, på ett mer djupare plan än när vardagen rullar på och man inte har den tiden att stanna upp på det sättet. Och drömmare som jag är kan det ibland vara ganska skönt att sjunka in i sig själv en stund och bara vara. Tänkt mycket på livet, vad jag åstadkommit, upplevt och fått erfara och lära mig. Ångrar verkligen ingenting i mitt liv. Jag älskar det liv jag levt, fått växa upp och utvecklas av. Visst kan man känna att en del saker och perioder i livet kunnat göras på ett annat sätt. Men då skulle jag aldrig lärt mig det jag gjort utav det och blivit till den jag är idag. Jag är jag och ingen kan komma och ändra på det. Sen att man kanske har handlingar och beteenden som kanske inte alla gånger är så bra eller passande för de som står en nära, men det är sånt man kan jobba och bearbeta under tidens gång. Ingen är perfekt och alla har vi brister. Och om man sen är medveten om det och kan acceptera det finns det inga hinder för att kunna göra något åt det. 

"I ditt livs mörkaste ögonblick
får du aldrig förlora insikten om det faktum
att solen kommer att lysa igenom till en fantastisk dag, ett fantastiskt liv.
Vilken din potential än är kan du uppnå den."


Jag känner att jag under senaste tiden lärt mig uppskatta livet på ett helt annat sätt än jag gjort tidigare. Fått en helt annan syn på vad som verkligen är viktigt och vad som verkligen betyder något för mig.

"Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"

Josefine
2010-05-23 @ 20:45:25
URL: http://emjowa.blogg.se/

tack tack :)

Angelika
2010-05-30 @ 23:27:38
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Uppdatera är du snäll! ;-P Puss på du...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0