Och så var det helg igen....

Inleder med en ordentlig mysfredagkväll framför tvn med den bästa vid min sida. ♥

Har kört tillbaka hästarna till Holmen idag, fixat och donat i stallet, hunnit med ett kort ridpass i ridhuset och sen gjort pannkaka och plättor som fredagsmiddag. Mumsi! Längtar redan tills imorgon då jag får bege mig ut till stallet och gosa med Pinken. Saknat stallmiljön, den seriösa ridningen med både dressyr och hoppning, mockandet, höpåsarna och allt annat som hör stallivet till. Att jag tyckte det var jätteskönt med sommarbete och slippa åka till stallet varje dag för att mocka skit och fylla höpåsar är redan glömt. Det sitter i blodet, efter två månader kryper saknaden och längtan fram igen..


Vardagarna har verkligen skenat iväg den här veckan. Emelie och Simon åkte hem till Västervik i tisdags, som vanligt lika trist när de åker och man inte vet när man får ses igen. Goa lillasyster med alla sina tokigheter hon hittar på! Tror inte det går en gång utan att jag skrattar åt något sjukt med henne, ibland helt oförståeligt för många.



Hann iaf med en crosskörning den här gången, då Simon velat hänga med redan förra gången de var hit och då blev det inte av. Så det var ju tur. Ridningen blev dock inte av pga Pinkens dåliga skor, så vi siktar på nästa gång istället!



Min grymt duktiga heting inledde måndagens pass.. ;)

Ser helt underbart ljuvligt ut att flyga sådär högt!


Finaste


Åsså var det dags för Simon.. Och det gick riktigt bra!



Kan ju bara nämna att jag själv körde ett varv i en riktig snigelfart, halvt tippade omkull minst två ggr, skrattade så mycket att jag trodde jag skulle kissa ner mig samtidigt som jag försökte hålla crossen på banan och var helt skakis i hela kroppen när jag tagit mig runt. Så jag håller mig bestämt till hästarna istället. Betydligt säkrare! ;)

Angelika
2010-08-28 @ 19:12:33
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Haha vad roligt det ska ha sett ut! ;-) Sötis!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0