Allt tar sig

Idag är jag ledig och då finns det tid för att blogga. Annars är det svårt att prioritera tid för det när man jobbar, har stallet, träning och samtidigt ska vara social med sina nära och kära. Och när dagen är slut och man hunnit med allt är det bara sängen som väntar för att inta några timmars sömn så man orkar med nästa dag. Har även varit lite förkyld nu senaste veckan med feber, halsont, hosta och en massa snorande. Usch för det! Men nu börjar det ge sig lite så man känner sig normal. Då kan jag sätta igång med träningen igen, som jag inte varit på en vecka nu..

Har städat, tvättat och bara pysslat med sånt jag aldrig annars hinner med idag. Skönt att bara vara hemma och göra sånt man känner för och inte en massa måsten. Var nyss förbi stallet och mockade och ställde iordning maten färdigt så jag bara har ridningen kvar sen ikväll. Trevligare för Pinken också att komma in till en nymockad box! :) Och nu har jag satt igång med matlagning. Blir viltskavsgryta och potatismos, riktigt najs! :) Mamma ska hämta Meja och Zack på dagis så att de också kommer och äter middag, så vi blir några stycken. Efter middagen blir det ridning och sen ska jag och Sandra fara på gymet, känner mig mer än laddad!!

Och ja, jag bor ännu hos mamma. Lägenheten är ännu under byggnation, som tar sig bra. Fukten är borta och de håller just nu på lägga nytt golv, så när det och tapetseringen är klart är det dags att flytta hem igen. Men nu när man bott några veckor i hus känns det nästan bara jobbigt att flytta tillbaks till leggan. Vill ha hus, NU!

Imorgon är det dags för jobb igen och sen spenderas kvällen i Långforsen för avtackning av en kär kollega som nu tagit pension. Ska bli riktigt trevligt, roligt att träffa kollegorna i lite annan miljö än sjukhusets.. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martina Sofia Larsson

Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter

RSS 2.0